måndag 9 mars 2009

Inför Luddes operation

Det är ju så populärt med "inför" melodifestivalen-program och "inför" Oscarsgalan-program, så jag tänkte att jag skulle ha en "inför" Luddes operation-blogg. Vi var ju så passande på en "inför" operationen-undersökning idag.

Ludde skall som bekant bli av med sina tonsiller och körteln bakom näsan(inte hjärnan) imorgon-bitti. Det är en rutinoperation, men inte mindre smärtsam för det. Så imorgon är det dags för alla att tycka lite synd om Ludde-Kudde. Men inte idag, för idag får han "special treatment" av mig här hemma.


På sjukhuset i morse undersökte doktorn hans kropp och öra, näsa, hals. Allt var i sin ordning. Sedan drogs vi iväg till lungröntgen. Snygga lungor, precis som sin mors. Ett urin prov senare var det dags för det Ludde fasade mest för: BLODPROV!!! Det gick så bra trots att han gjorde sjuksköterskan så nervös att hon skakade i hela kroppen. Båda två kämpade dom med sina nerver på helspänn. Tur att jag inte är ett dugg rädd för sånt där, annars hade vi nog varit i lite knipa...

Ja, det gjorde lite ont. Här sitter han och tar igen sig efter "övergreppet".


Att kolla ECG var ju bara spännande! Plopparna nyper visserligen i skinnet, men det är ju inget om man jämför med BLODPROVET!!!



När allt var klart, det tog en timme ungefär, gick vi och betalade räkningen.


Hade vi skippat den, räkningen alltså, kanske vi hade kunnat köpa Luddes drömbil i sjukpresent istället. Nu laddar vi INFÖR imorgon. Ludde har fått äta gott och vi har legat och kollat på American Idol i min säng och bara myst ihop med ryggmassage och allt. Ludde har dessutom fått en specialguidad tur i fabriken av pappa CK idag. Som jag sa: Special treatment!
Imorgon väntar en helt annan dag för Ludvig...mindre "pleasant".

1 kommentar:

Leila sa...

Beskrivningen av blodprovstagningen fick mina tankar att segla bort till en tid 'far,far away' då fyra sköterskor fick hålla i en liten kille vars blodprov de ville ha...

Vi kommer att vara med Ludde i tankarna hela dagen i morgon!

Massa kramar från mormor!